Furfang  •  Kreativitás •  Profizmus

  • +36/70 606-9393
  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Miképpen és mivégre?

TReFF Stúdió blabla

Zavarba ejtő fogalmak, kifejezések
Csak nyugalom, segítünk megérteni!

Neonak sem volt könnyű kiigazodni az új és ismeretlen fogalmak mátrixában. Szerencséjére, ott volt mellette Morpheus, aki készségesen és türelemmel vezette át a riasztó információk...
– nem, nem mátrixán – ...erdején.

Mindenkit bizonytalanná tesz az idegen környezet, inkább elfutnánk, csak ne kelljen belegabalyodni a ijesztőnek tűnő ismeretlenbe.

Ne fuss el!

Ez a menüpont azoknak a látogatóknak szól, akik még nem dolgoztak együtt designerrel, és félnek, hogy észrevétlen beszippantják az idegennek tűnő szavak, rövidítések, szakmai kifejezések.

Alapvető, szakmai információk következnek azokról a tervezési feladatokról, folyamatokról és buktatókról, tévhitekről, amikről tudnia kell a Megrendelőnek is, hogy tisztán lásson, és konstruktív párbeszéd alakulhasson ki közte és a kreatív között.

Sokszor az adott feladat nehezebb, mint első látásra tűnik, egy adott téma korlátozhatja is a felhasználói élményt. Nem lehetséges kellemes látványt nyújtó lábgomba reklámot készíteni, de az lehet – a szűk mozgástéren belül – érdekes, furmányos, meghökkentő, akár bravúros is. Egy tengerparti nyaralást hirdető médium – gondolhatnánk – könnyű prédának számít, de nem, hiszen ebben az esetben rettenetesen nehéz elkerülni a banális megoldásokat, az unalmas képi toposzokat, amiket már ezerszer láttunk, és már nem ütik meg az ingerküszöbünket.

Szakma a szakmában, azaz tervezhet valaki nagyszerű plakátot, weboldalt, brosúrát, de ez egyáltalán nem garancia arra, hogy logótervezésben is kiváló munkát fog végezni.

Különös, analitikus látásmódot igényel: stilizálni, nagymértékben egyszerűsíteni kell az adott grafikai témát, amennyiben figurális megoldásról van szó. Absztrakt, nonfiguratív embléma esetében egyensúlyozni kell az értelem és zagyvaság határán. A logó lényegében szóemblémát jelent, tehát amikor a betűk formája, tipográfiai furfangja hordoz üzenetet, de mára lényegében átfogó jelentéssel bír, általánosan elfogadott minden emblématípusra.

A jó logó: egyszerű, kevés grafikai elemet hordoz. Könnyen és gyorsan felfogható hangulatot, üzenetet ad át, de indokolt esetben, akár lehet benne kis játékosság, turpisság, optikai csavar is. Kis méretben és akár extra nagy felhasználásban is egyértelmű és kifejező. Fekete-fehér, színes és negatív verzióban is karakteres és jól azonosítható.

Alapvetően csak direkt színeket használhatunk, tehát semmi tónus, színátmenet és egyéb badarságok, hiszen azok a plusz információk elvesznek pl. stancolás, domborítás, aranyozás esetében.

iMPRESSZUM

Tudod-e, hogy az emberiség által felhörpölt kávé mennyisége

TReFF Stúdió  •  Ötlet és kreativitás mindenáron!

Egyedi grafikai tervezés, logó, webdesign, illusztráció, plakát, kiadvány tervezése, céges videó készítése, kreatív szövegírás, komplett arculati megoldások.

Kapcsolat:

Lampert Attila, kreatív vezető
info@treffstudio.hu  •  06/70 606-9393

TReFF Stúdió  •  Ötlet és kreativitás mindenáron!

Egyedi grafikai tervezés, logó, webdesign, illusztráció, plakát, kiadvány tervezése, céges videó készítése, kreatív szövegírás, komplett arculati megoldások.

Kapcsolat:

Lampert Attila, kreatív vezető
info@treffstudio.hu

06/70 606-9393

0

csésze/év

0

csésze/perc

0

csésze/nap

0

csésze/másodperc

0

csésze/óra

pe-7s-coffee